Σκηνοθεσία: Israel Horovitz
Ηθοποιοί: Maggie Smith, Kevin Kline, Kristin Scott Thomas, Dominique Pinon, Stéphane Freiss, Noémie Lvovsky, Stéphane De Groodt
Κριτική: Χριστίνα Ιωαννίδου, Movie Heat
Ένα αργό και κουραστικό δράμα, διασκευασμένο για την οθόνη από τον ίδιο τον συγγραφέα του ομώνυμου θεατρικού έργου, Israel Horovitz, με τρεις εξαιρετικούς πρωταγωνιστές που κάνουν ό,τι μπορούν για να σηκώσουν στις πλάτες τους τα τετριμμένα και προβλέψιμα συναισθηματικά βάρη των χαρακτήρων.
Η υπόθεση της ταινίας είναι η εξής: “Ο Mathias Gold (Kevin Kline) είναι ένας καταθλιπτικός, άφραγκος Νεουορκέζος που κληρονομεί ένα διαμέρισμα στο Παρίσι, το οποίο όμως πηγαίνει πακέτο με την ηλικιωμένη πρώην ιδιοκτήτρια (Maggie Smith) και την μεσήλικη κόρη της (Kristin Scott-Thomas). Ο Mathias δεν μπορεί να τις διώξει ή να πουλήσει το διαμέρισμα λόγω μιας συμφωνίας που έχει κάνει ο πατέρας του, τουλάχιστον μέχρι η γηραιά κυρία να αποβιώσει”.
Το σενάριο κυλάει αργά και βασανιστικά, χωρίς κάποιο ιδιαίτερο ενδιαφέρον, με ατελείωτες συζητήσεις των χαρακτήρων οι οποίες ούτε προσθέτουν κάτι ουσιαστικό στο χτίσιμό τους ούτε έχουν κάποιο ενδιαφέρον σκηνοθετικά. Από τη μέση της ταινίας και μετά, όπου ξεδιπλώνονται όλα τα mummy issues, (major) daddy issues και γενικά όλων σχεδόν των ειδών τα issues που μπορείτε να φανταστείτε να κουβαλάει ψυχή ζώσα, το εξαιρετικό αυτό cast τα βγάζει εις πέρας με την δραματική εξιστόρηση των βασάνων τους, βάζοντας τεστάκι στον θεατή «Ποιος είναι ο πιο χτυπημένος από τη μοίρα?»
Για να μην είμαι τελείως άδικη όμως, σοβαρά τώρα, παρόλο που και τους τρεις βασικούς πρωταγωνιστές τους έχουμε δει και σε καλύτερες φάσεις (τι να πω για την θεά Maggie ως Countess of Grantham στο “Downton Abbey”?), καταφέρνουν να αποδώσουν με ικανοποιητικό βάθος την θλίψη και την αυτολύπηση που νιώθουν οι χαρακτήρες τους, ενώ οι σκηνές που τους τοποθετούν όλους μαζί ή σε ζεύγη, επιδεικνύουν την πολύ καλή χημεία που μοιράζονται υποκριτικά.
Δεν ξέρω το αποτέλεσμα που μπορεί να είχε η συγκεκριμένη ιστορία στο σανίδι, αλλά η μεταφορά στη μεγάλη οθόνη φαίνεται μεγάαααλη, τελείως φλατ από κινηματογραφικής απόψεως και αρκετά βαρετή. Θα έλεγα ο συγγραφέας, σεναριογράφος και σκηνοθέτης κύριος Horovitz να μείνει σε αυτά που ξέρει και να αφήσει κατά μέρος την πολύ δύσκολη δουλειά της κινηματογραφικής διασκευής.
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 1.5/5
Για το Movie Heat,
Χριστίνα Ιωαννίδου
Για περισσότερες κριτικές ταινιών και κινηματογραφικά νέα, επισκεφτείτε τη σελίδα μας στο: facebook.com/movieheat
Η σελίδα μας στο facebook:https://www.facebook.com/pages/Film-Critiques/1487390718194091
Thessaloniki Arts and Culture, http://www.thessalonikiartsandculture.gr