Σκηνοθεσία: Simon Curtis
Ηθοποιοί: Helen Mirren, Ryan Reynolds, Daniel Brühl, Katie Holmes, Max Irons, Charles Dance, Antje Traue, Jonathan Pryce, Moritz Bleibtreu, Frances Fisher, Elizabeth McGovern, Tom Schilling, Allan Corduner, Henry Goodman, Tatiana Maslany
Κριτική: Χριστίνα Ιωαννίδου, Movie Heat
Η πραγματική ιστορία της Maria Altmann, που διεκδίκησε τους διάσημους πίνακες της οικογένειάς της, ζωγραφισμένους από τον Gustav Klimt, μεταφέρεται στη μεγάλη οθόνη με επίκεντρο τις εκπληκτικές ερμηνείες των Helen Mirren και Ryan Reynolds. Δυστυχώς όμως, το πρωταγωνιστικό δίδυμο δεν αρκεί για να αναπληρώσει τα σεναριακά κενά που έκαναν μια πολύ ενδιαφέρουσα ιστορία να χωλαίνει σε αρκετά σημεία.
Η υπόθεση της ταινίας είναι η εξής: “Η Eβραία Maria Altmann (Helen Mirren), η οποία εκδιώχτηκε από την Βιένη κατά την εισβολή των Ναζί στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, επιστρατεύει τη βοήθεια του νεαρού δικηγόρου Randol Schoenberg (Ryan Reynolds) προκειμένου να διεκδικήσει από το κράτος της Βιέννης τον διάσημο πίνακα “Woman in Gold” του Gustav Klimt (Moritz Bleibtreu), που αναπαριστά την θεία της Adele (Antje Traue), καθώς επίσης και άλλους πίνακες που κλάπηκαν από το πατρικό της σπίτι από τους Ναζί την περίοδο του πολέμου.”
Όπως είναι αναμενόμενο, η ερμηνεία της θεάς – Dame Helen Mirren είναι καθηλωτική σε κάθε σκηνή που εμφανίζεται. Στο πλευρό της έχει έναν πολύ καλό Ryan Reynolds που συνοδεύει επάξια την λάμψη της, και η χημεία των δυο τους είναι κάτι που δεν χορταίνεις να παρακολουθείς. Σε αυτό το σημείο, όμως, πρέπει να προσθέσω και την έκπληξή μου με τη νεαρή Tatiana Maslany (“Orphan Black”), η οποία ήταν εξαιρετική στο ρόλο της νεότερης Maria Altmann στα flashback από τον πόλεμο, σε σημείο που όταν τα cut ανάμεσα στο παρόν και το παρελθόν γίνονται πάνω στα πρόσωπα των δύο γυναικών, να αναρωτιέσαι μήπως είναι πραγματικά το ίδιο πρόσωπο (και αυτό είναι ένα τεράστιο κομπλιμέντο για την δεσποινίδα Maslany).
Δυστυχώς όμως δεν θα πω το ίδιο και για την ίδια την ταινία. Παρόλο που δεν θα την χαρακτηρίζαμε σε καμία περίπτωση κακή, το σενάριο επιδεικνύει μια αδυναμία και βραδύτητα στον τρόπο που χειρίζεται μια πολύ ενδιαφέρουσα ιστορία, τόσο για τους λάτρεις της τέχνης όσο και για το κοινό που θέλει να δει μια καλή old-fashioned ιστορία δικαίωσης. Ίσως φταίνε τα μεγάλα flashback που κλέβουν το ενδιαφέρον από την κυρίως αφήγηση, ίσως φταίνε οι αρκετοί αναλώσιμοι χαρακτήρες (εντάξει η Katie Holmes, τελοσπάντων ο Charles Dance, αλλά μου βάζετε έναν ολόκληρο Daniel Bruhl να κάνει μια γλάστρα, απλώς για να δείξετε ποιος είναι ο σωστός ο Αυστριακός?) ή το ότι η ιστορία πάει να κλείσει με προβλέψιμο φινάλε και φαίνεται σχεδόν από την αρχή, αλλά η ιστορία της Maria Altmann δε σε κάνει να κρατάς την αναπνοή σου όπως θα έπρεπε.
Η ταινία είναι ικανοποιητική χωρίς να ενθουσιάζει, με πολύ καλές ερμηνείες και ένα θέμα που θα προσελκύσει το κοινό στις αίθουσες και θα το αποχαιρετίσει με μια ευχάριστη νότα, αλλά κάπου στην πορεία χάνει λίγη από την… χρυσή λάμψη της λόγω της έλλειψης συνοχής, ενότητας και δυναμικής θα λέγαμε, που απαιτεί η ιστορία μιας ηλικιωμένης γυναίκας που δεν σταμάτησε να απαιτεί από ένα ολόκληρο κράτος αυτό που της ανήκε δικαιωματικά παρά τις όποιες αντιξοότητες.
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 2.5/5
Για το Movie Heat,
Χριστίνα Ιωαννίδου
Για περισσότερες κριτικές ταινιών και κινηματογραφικά νέα, επισκεφτείτε τη σελίδα μας στο: facebook.com/movieheat
Thessaloniki Arts and Culture, http://www.thessalonikiartsandculture.gr