Έντγκαρ Άλλαν Πόε | 10 αλήθειες μιας μελαγχολικής ιδιοφυΐας

Έντγκαρ Άλλαν Πόε | 10 αλήθειες μιας μελαγχολικής ιδιοφυΐας

Ο Έντγκαρ Άλλαν Πόε γεννήθηκε στις 19 Ιανουαρίου του 1809 στη Βοστώνη της Μασαχουσέτης και ήταν ποιητής και πεζογράφος. Υπήρξε ένας από τους κύριους εκπροσώπους του αμερικανικού ρομαντισμού. To λογοτεχνικό του έργο είχε σημαντική επίδραση στην παγκόσμια λογοτεχνία, αποτελώντας θεμέλιο λίθο για την εξέλιξη σύγχρονων λογοτεχνικών ειδών, όπως η αστυνομική λογοτεχνία ή οι ιστορίες τρόμου και φαντασίας.

Το έργο του Πόε επηρέασε τη λογοτεχνία στις Ηνωμένες Πολιτείες αλλά και ολόκληρο τον κόσμο, ενώ συνέβαλε και σε ειδικά πεδία όπως αυτό της κρυπτογραφίας και της κοσμολογίας. Ο Μπωντλαίρ ήταν από τους πρώτους μελετητές του έργου του, μεταφράζοντας το σύνολό του στα γαλλικά. Θαυμαστές του έργου του ήταν οι Χ.Φ. Λάβκραφτ, ο Γουώλτ Ουίτμαν, ο Ιούλιος Βέρν, ο Όσκαρ Γουάλντ, ο Ουίλλιαμ Φώκνερ και ο Τ.Σ. Έλιοτ, ο οποίος ήταν αυστηρός απέναντί του αλλά εκτιμούσε το κριτικό του έργο.

Το διασημότερο λογοτεχνικό του πόνημα είναι το ποίημα, “Το Κοράκι”. Πέθανε στις 8 Οκτωβρίου του 1849, στη Βαλτιμόρη. Η αιτία θανάτου του είναι άγνωστη, ακόμη και σήμερα. Κατά καιρούς έχουν ακουστεί θεωρίες για κατάχρηση αλκοόλ, εγκεφαλική συμφόρηση, χολέρα, ναρκωτικά, καρδιοπάθεια, λύσσα, φυματίωση, μέχρι και αυτοκτονία.

 

Έντγκαρ Άλλαν Πόε | 10 αλήθειες μιας μελαγχολικής ιδιοφυΐας

10 αποφθέγματα από τον ποιητή της μακαβριότητας

-Ο θάνατος μιας ωραίας γυναίκας είναι χωρίς αμφιβολία το πιο ποιητικό θέμα στον κόσμο.

Αυτοί που ονειρεύονται την ημέρα αντιλαμβάνονται πολλά πράγματα που διαφεύγουν από αυτούς που ονειρεύονται μόνο τη νύχτα.

Όλη η θρησκεία, φίλε μου, απλά έχει εξελιχθεί από την απάτη, τον φόβο, την πλεονεξία, τη φαντασία και την ποίηση.

-Χρόνια αγάπης ξεχάστηκαν στο μίσος μιας στιγμής…

Αισθάνομαι πραγματικά μια αποστροφή προς τον κίνδυνο, εκτός από την απόλυτη μορφή του, τον τρόμο.

Ένας άνθρωπος δεν είναι αληθινά γενναίος, αν φοβάται να φαίνεται ή να είναι –όταν υπάρχει λόγος– δειλός.

Θα όριζα εν συντομία την ποίηση σαν τη ρυθμική δημιουργία της ομορφιάς.

Ότι βλέπουμε δεν είναι παρά ένα όνειρο μέσα σε όνειρο.

Δεν είναι -σε καμία περίπτωση- μια παράλογη φαντασία, ότι σε μια μελλοντική ύπαρξη θα δούμε ότι θεωρούμε στην παρούσα ύπαρξή μας ως όνειρο.

Η επιστήμη δεν μας έχει διδάξει ακόμα αν η τρέλα είναι ή δεν είναι η ύψιστη μορφή της νοημοσύνης.

 

Επιμέλεια: Δάφνη Τσάρτσαρου

Διαβάστε επίσης

Close