Hold the Dark: Το νέο θρίλερ του Netflix είναι «άρρωστα» καλό

Hold the Dark: Το νέο θρίλερ του Netflix είναι «άρρωστα» καλό

Όταν ξεκίνησε την πορεία του στον κόσμο της συνδρομητικής «τηλεόρασης», το Netflix είχε θέσει βραχυπρόθεσμους και μακροπρόθεσμους στόχους.

Ο βραχύς ήταν να γίνει ένας ογκόλιθος παραγωγής τηλεοπτικών σειρών. Όχι μόνο σε ποσότητα, αλλά και σε ποιότητα. Το πέτυχε. Κι εύκολα μάλιστα. Την τελευταία διετία κάνει μια μεγάλη προσπάθεια να το πετύχει και σε επίπεδο ταινιών.

Γράφει ο Στέργιος Πουλερές

Όλα τα μεγάλα πρότζεκτ του, όσα δηλαδή εκείνο παρουσίασε στο κοινό του ως τέτοια, δεν έτυχαν της αποδοχής που περίμενε η πλατφόρμα. Όχι άδικα. Ίσως το ότι τα ευαγγελιζόταν τόσο πολύ να επηρέασε σε επίπεδο προσδοκιών και ανταπόκρισης αυτών.

Σημασία πάντοτε έχει το τι θα κάνεις μετά και το πως αντιμετωπίζεις το feedback του κοινού. Και το Netflix έγινε αυτό που έγινε γιατί γνωρίζει την ανάγνωση. Προς αυτή την κατεύθυνση, το Hold the Dark είναι μια ταινία που το ωθεί εγγύτερα στον στόχο του.

Πρόκειται για ένα νέο θρίλερ βασισμένο στο βιβλίο του Γουίλιαμ Τζιράλντι και διαθέτει πάμπολλες εικόνες με απόκρυφα μηνύματα, με αρκετά υφέρπουσες δηλώσεις και στοιχεία που θυμίζουν κάτι από τον πρώτο κύκλο του True Detective.

Hold the Dark: Το νέο θρίλερ του Netflix είναι «άρρωστα» καλό

Κάπου στα αχανή και χιονισμένα τοπία του Καναδά, στην Αλμπέρτα (εκεί που γυρίστηκε και το Revenant), υπάρχει μια κοινωνία που αποτελείται από ιθαγενείς, τους Κιλούτ, κι από Καυκάσιους. Φυσικά οι Κιλούτ που έχουν ονοματίσει έτσι και την περιοχή, δεν είδαν ποτέ με καλό μάτι αυτή την πρόσμειξη. Γι΄αυτό έχουν κρατηθεί σε διαχωρισμό από τους κοινωνικά ενταγμένους. Στη μυσταγωγία όλων αυτών προστίθεται κι ένα γεγονός που αναφέρεται προς τα μέσα της ταινίας, το οποίο κορύφωσε το μίσος των μεν προς τους δε.

Όλα αυτά βέβαια είναι το παρελθόν που παίρνει θέση ως μια συνέχεια στην ταινία. Δεν είναι το στοιχείο που την εκκινεί από το ομηρικό medias res. Είναι η πρόσκληση της Μεντόρα σε έναν συγγραφέα που μελετά όλη του τη ζωή τους λύκους. Η Μεντόρα τον φωνάζει γιατί θεωρεί πως οι λύκοι πήραν τον γιο της και θέλει εκείνος να τους βρει και να τους σκοτώσει.

Ο Κορ αποδέχεται την πρόσκληση και από την πρώτη στιγμή έρχεται αντιμέτωπος πραγμάτων που το μυαλό δυσκολεύεται να τα πιστέψει και γι΄αυτό δεν δίνει εντολή για αντίδραση. Όπως ότι το πρώτο κιόλας βράδυ η Μεντόρα πάει και ξαπλώνει γυμνή στο κρεβάτι του, παίρνει το χέρι του, το βάζει στο λαιμό της και προσπαθεί να αυτοστραγγαλιστεί.

Αυτό είναι ένα από τα πολλά προμηνύματα που θα πάρει ο Κορ, χωρίς όμως εκείνη τη στιγμή να τα μετράει ως τέτοια. Το επόμενο βράδυ, έχοντας γυρίσει από την αναζήτηση στο χιόνι, κάνει μια ανακάλυψη που ανατρέπει τα πάντα. Κι ακόμα χειρότερα, προσθέτει στην εξίσωση πρόσωπα που αγνοούσε ο Κορ. Πρόσωπα που είναι έξω από κάθε ανάλυση.

Ινδιάνικες ρήσεις, βαθιά κρυμμένα νοήματα, μεταμορφώσεις ανθρώπων σε λύκους, ένα νεκρό αγόρι και από κει και μετά το μακελειό. Το Hold the Dark καταστρατηγεί την όποια προσπάθεια του θεατή να προεξοφλήσει την επόμενη σκηνή, πολλώ δε την τελική έκβαση.

Είναι ένα έξοχα δοσμένο θρίλερ, απ΄αυτά τα θρίλερ που δεν έχουν ανάγκη να τρομάξουν ή να φοβίσουν τον θεατή. Είναι από εκείνα που απλά σε αφήνουν να περιμένεις το χειρότερο και δεν στο δίνουν καθόλου. Γιατί εκεί βρίσκεται η αξία τους.

Συνδυάζοντας αυτό το στοιχείο με την έμφυτη ικανότητα των ηθοποιών στο αδυσώπητο, το φιμωμένο, αυτό που απαιτεί σκληρό δάγκωμα για να σιωπήσει, αποπνέει κάτι συναρπαστικό. Λες και κάνεις οτοστόπ σε όχημα της Formula 1 και αυτό περνάει ακριβώς μπροστά σου. Μόνο και μόνο από την ταχύτητα θα σε ακουμπήσει και σένα κάποιο από τα G που νιώθει ο οδηγός.

Η Ράιλι Κίο (εγγονή του Έλβις Πρίσλεϊ παρακαλώ), ο Αλεξάντερ Σκάρσγκαρντ που ζει τις δικές του ένδοξες μέρες στον αστερισμό του Big Little Lies και έχει κατακτήσει τέτοιας φύσεως ρόλους, και ο Τζέφρι Ράιτ από το Westworld, συνθέτουν μια τριάδα με παραπληρωματικές ικανότητες, αδυναμίες, ανάγκες, επιθυμίες.

Ο σκηνοθέτης Τζέρεμι Σολνιέ έχει ξεζουμίσει αυτόν τον συνδυασμό, έχει πάρει κάθε πιθανό απόσταγμα από τους ηθοποιούς του και το έχει στεγανοποιήσει με τον χειρισμό του γύρω από το έργο. Αρκεί να δεις μια δεύτερη και τρίτη φορά για να καταλάβεις πως όλα τα μυστικά της ταινίας φανερώνονται στις πρώτες της σκηνές κι εσύ δεν πήρες χαμπάρι.

Πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα η σχέση της Μεντόρα με τον Βέρνον. Κατάλαβες – κι αυτό είναι SPOILER – ότι…

(Πάρε λίγο το χρόνο σου. Αποφάσισε ότι είσαι έτοιμος γι΄αυτό που θα ακολουθήσει)

…είναι αδέρφια;

Διαβάστε επίσης

Close