Hungry Hearts, κριτική ταινίας

Hungry Hearts, κριτική ταινίας

Σκηνοθεσία: Saverio Costanzo

Ηθοποιοί: Adam Driver, Alba Rohrwacher, Roberta Maxwell, Jake Weber, Natalie Gold, Victor Williams, Victoria Cartagena, Al Roffe, Geisha Otero, Jason Selvig, David Aaron Baker

Kριτικός: Φίλιππος Χατζίκος, Bαθμολογία: 2,5/5
Μία κοπέλα μπαίνει κατά λάθος στις ανδρικές τουαλέτες και δευτερόλεπτα αργότερα συνειδητοποιεί ότι είναι κλειδωμένη μέσα. Λίγες στιγμές μετά εξέρχεται από το ιδιαίτερο μέρος ένας εμφανίσιμος νέος, ο οποίος έχει κατορθώσει να δημιουργήσει αφόρητες οσφρητικά συνθήκες στον μικρό αυτό χώρο, πολλαπλασιάζοντας έτσι την ήδη υπάρχουσα αμηχανία. Με αυτή την πανέξυπνα σκηνοθετημένη σκηνή, ο Costanzo μας εισάγει στο μύθο του, έχοντας δημιουργήσει δικαιολογημένες προσδοκίες στο θεατή.
Η συνέχεια, ωστόσο, μοιάζει να απομακρύνεται από τον αρχικό αφηγηματικό τόνο. Ο Αμερικανός Jude (Adam Driver) και η Ιταλίδα Mina (Alba Rohrwacher) ερωτεύονται σαν να μην υπάρχει αύριο, συγκατοικούν και η κοπέλα μένει έγκυος περίπου κατά λάθος. Από εκείνο το σημείο κι έπειτα κάνουν την εμφάνισή τους οι φρικώδεις εμμονές της σχετικά με το τέκνο που θα κάνουν τον βίο του ζευγαριού εν τέλει αβίωτο. Οι προσπάθειες του Jude να υποστηρίξει και συνάμα να αμβλύνει τις υστερίες της Mina πέφτουν σιγά σιγά, η μία μετά την άλλη, στο κενό, μετατρέποντας πια την κοινή ευτυχία σε μακρινή ανάμνηση.
Το πρώτο που πρέπει να σημειωθεί είναι ότι έχουμε να κάνουμε με δύο ήδη βραβευμένες στη Βενετία σπουδαίες ερμηνείες. Ο Driver, τον οποίο μας σύστησε κατ’ ουσίαν ο αξιότιμος κύριος Baumbach στη λατρευτή «Frances Ha» και το συμπαθέστατο «While We’re Young», και η Rohrwacher, γνωστή μας από το «Io Sono l’Amore», αποδίδουν λαμπρά τους χαρακτήρες τους, επιδεικνύοντας εξαιρετική χημεία, και αποτελούν το δυνατότερο χαρτί της ταινίας. Ο Costanzo όμως, δυστυχώς για όλους μας, δεν κατορθώνει να δημιουργήσει ένα συνολικό αποτέλεσμα που θα επιτρέψει στους πρωταγωνιστές να λάμψουν πραγματικά, καθώς δε φροντίζει να προσδώσει την απαραίτητη αληθοφάνεια στις ακραίες αντιδράσεις της Mina, αφήνοντας το χαρακτήρα έκθετο και αποστασιοποιημένο από το θεατή, και, ενώ στον ανδρικό ρόλο έχει γίνει αρκετά καλύτερη δουλειά, δε φτάνει να καλύψει τα λογικά κενά που αφήνει η μετάλλαξη της Mina.
Πέραν τούτου όμως, η σκηνοθετική επιλογή που υπαγορεύει την έντονη εναλλαγή ύφους αποβαίνει μοιραία για τη συνολική εικόνα του φιλμ. Ενώ το έργο έχει τόνο ρομαντικού δράματος, μεταμορφώνεται σε οικογενειακό ψυχοβγαλτικό θρίλερ που μοιάζει με φτωχό συγγενή του «Μωρού της Ρόζμαρι». Ακόμη και αν δεν ακολουθήσουμε τη γουντιαλλενική άποψη ότι η πρώτη σκηνή είναι η σημαντικότερη γιατί καθορίζει το ύφος του έργου και δεχθούμε ότι μπορεί ο σκηνοθέτης να επιτύχει μια πετυχημένη μετάβαση από το ένα κλίμα στο άλλο, εδώ σίγουρα δεν έχουμε να κάνουμε με μια τέτοια περίπτωση. Τα ιδιαίτερα πλάνα που χρησιμοποίησε ο Costanzo δεν αρκούν ώστε να δικαιολογηθεί κινηματογραφικά η μεταστροφή του όλου έργου και, τελικώς, προσδίδουν απλώς έναν αχρείαστο στόμφο στο φιλμ.
Η εντυπωσιακή εκκίνηση αυτού του εγχειρήματος, λοιπόν, δεν ακολουθείται από την απαραίτητη συνέχεια. Ο συγκινησιακός χαρακτήρας του θέματος, αν καταφέρει να επιβιώσει από τα σκηνοθετικά ολισθήματα, και οι ενδιαφέρουσες αναλογίες για τη γυναικεία ψυχοσύνθεση και κοινωνική θέση, που προσφέρουν ενδιαφέρουσα τροφή για σκέψη, καθιστούν αυτή την ταινία μία ακόμα κλασική χαμένη ευκαιρία. Δε θα μπορούσε να υποστηριχθεί ότι ο Costanzo επέδειξε προχειρότητα και έλλειψη έμπνευσης, αλλά μάλλον ότι διοχέτευσε τα ερεθίσματά και τις ιδέες του προς μια μη γόνιμη κινηματογραφικά κατεύθυνση. Σε κάθε περίπτωση, δεν είναι αδύνατο να συγκινήσει, αλλά είναι μάλλον απίθανο να περάσουν απαρατήρητες οι ελλείψεις και οι παράταιρες επιλογές.
Φίλιππος Χατζίκος
Film Critiques
H σελίδα μας στο facebook:https://www.facebook.com/Film-Critiques-1487390718194091

Κριτική: Κασσάνδρα Γαλάτου, Movie Heat

Δυνατό ψυχολογικό δράμα, σκηνοθετημένο από τον Saverio Costanzo, ο οποίος παρουσιάζει την ωμή και θλιβερή συνθήκη ενός νέου ζευγαριού με άκρως συγκρουσιακή σχέση που οδηγείται σε ανεξέλεγκτα αποτελέσματα.

H υπόθεση της ταινίας είναι η εξής: “ Ένα νεαρό ερωτευμένο ζευγάρι (Adam Driver & Alba Rohrwacher) αρχίζει να αντιμετωπίζει προβλήματα, τα οποία μεγεθύνονται ανεξέλεγκτα όταν κάνει παιδί, καθώς η γυναίκα θέλει να το μεγαλώσει με έναν υπερπροστατευτικό κι εναλλακτικά «υγιεινό» τρόπο.”

Το «Πεινασμένες Καρδιές» είναι ένα οικογενειακό θρίλερ με τα όλα του, βασισμένο σε ιταλικό βιβλίο του Marco Franzoso. Την εύθυμη εισαγωγική σεκάνς της γνωριμίας του πρωταγωνιστικού ζευγαριού, Jude και Mina, διαδέχεται ένας βομβαρδισμός της ψυχολογίας του θεατή, μέσω έντονων δραματικών καταστάσεων που διεξάγονται στο έργο. Μια ψυχωτική κατάσταση διαφωνίας, πείσματος και ενδοοικογενειακού «πολέμου», που έχει ως θύμα ένα ανυπεράσπιστο μικρό βρέφος, δημιουργεί αγωνία, άγχος και προσήλωση για την έκβαση της ιστορίας. Το όλο ψυχωτικό κλίμα μεταδίδεται άριστα αισθητικά, σε σημεία όπου ο σκηνοθέτης επιλέγει να χρησιμοποιήσει ευρυγώνιο φακό. Οι υποκριτικές ερμηνείες των Adam Driver και Alba Rohrwacher είναι καθηλωτικές και η χημεία μεταξύ τους μοναδική.

Το αξιοθαύμαστο σχετικά με τη συγκεκριμένη ταινία είναι πως καταφέρνει, χωρίς μεγάλα μέσα, με ένα αρκετά χαμηλό budget και δίχως σκηνοθετικές υπερβολές, να δημιουργήσει ένα εκπληκτικό κλειστοφοβικό και «άρρωστο» κλίμα και να κάνει τον θεατή να παρακολουθεί με κομμένη την ανάσα. Παρά τον σχετικά αργό ρυθμό της δεν κουράζει λεπτό, και, συνδυάζοντας αυτήν την αργή εξέλιξη με στιγμές έκρηξης, λειτουργεί εξαιρετικά στο χτίσιμο αυτής της τόσο σκοτεινής και γεμάτης αγωνίας ατμόσφαιρας.

Περνώντας με εξαιρετικό τρόπο από μια φαινομενικά ρομαντική – ερωτική ιστορία σε ένα απρόβλεπτο, ψυχολογικό θρίλερ, που πραγματεύεται κατά κύριο λόγο τις ανθρώπινες σχέσεις και κατ’ επέκταση την ανθρώπινη ύπαρξη, η ταινία αποτελεί ένα πολύ ιδιαίτερο δημιούργημα, που αξίζει να δείτε αυτή την εβδομάδα.

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 3/5

Για το Movie Heat,
Κασσάνδρα Γαλάτου

Για περισσότερες κριτικές ταινιών και κινηματογραφικά νέα, επισκεφτείτε τη σελίδα μας στο: facebook.com/movieheat

Thessaloniki Arts and Culture,


Διαβάστε επίσης

Close