Jane Got a Gun, κριτική ταινίας

Jane Got a Gun, κριτική ταινίας

Σκηνοθεσία: Gavin O’Connor

Ηθοποιοί: Natalie Portman, Joel Edgerton, Ewan McGregor, Noah Emmerich, Rodrigo Santoro, Boyd Holbrook, Alex Manette, James Burnett, Sam Quinn

Κριτική: Μαίρη Πουτιού, Movie Heat

Western με στοιχεία ρομαντικού δράματος, από τον Aμερικανό σκηνοθέτη Gavin O’Connor, πλαισιωμένο γύρω από μια φεμινιστική φιγούρα, ενσαρκωμένη από την πρωταγωνίστρια και συμπαραγωγό της ταινίας Natalie Portman.

Η υπόθεση της ταινίας είναι η εξής: “ Όταν ο άντρας της (Noah Emmerich) επιστρέφει σπίτι βαριά πληγωμένος, με την αδίστακτη συμμορία του John Bishop (Ewan McGregor) στο κατόπι του, η Jane (Natalie Portman) απομακρύνει τη μικρή κόρη της και ζητά βοήθεια από έναν πιστολά (Joel Edgerton) με τον οποίο είχε σχέση στο παρελθόν. Εκείνος αρχικά αρνείται, αλλά τελικά αποφασίζει να σταθεί δίπλα της σε μια εντελώς άνιση κατά τα φαινόμενα μάχη.”

Η αίσθηση που αφήνει το φιλμ μετά την προβολή, είναι μια ευχάριστη αύρα, παρά τον σχετικά αργό ρυθμό που χαρακτηρίζει ένα μεγάλο μέρος του. Η ιστορία είναι απλή, λιτή, χωρίς περιττά λόγια και με συγκεκριμένη σαφήνεια, βασιζόμενη σε ένα ύφος που αγαπήθηκε και ακόμα αγαπιέται από πλήθος ανθρώπων. Ο Gavin O’Connor, χωρίς υπερβολή στην αισθητική του, απέδωσε με πετυχημένο τρόπο την ατμόσφαιρα της ιστορίας, εντάσσοντας ένα ρομαντικό κλίμα μέσα στην ένταση και την εχθρότητα της συγκεκριμένης εποχής. Η δράση ξετυλίγεται γύρω από ένα προσωπικό δράμα, που εμπλουτίζεται με flashbacks για την ολοκληρωμένη απεικόνισή του. Φαίνεται πως ο σκηνοθέτης δούλεψε αρκετά την τοποθέτηση των αναδρομών αυτών, προκειμένου να ενώσει το παρόν με την τραγική ιστορία του παρελθόντος, αφήνοντας τις πληροφορίες στα χέρια του θεατή την πιο κατάλληλη στιγμή.

Το κακό είναι πως τα δεδομένα αυτά δεν αρκούν για να προσφέρουν μια ταινία που θα χαραχτεί στο μυαλό μας για καιρό. Πρόκειται για μια ιστορία όπου καμιά ενέργεια δε δικαιολογείται με επάρκεια ενώ το βασικό love story που περιτριγυρίζει τα γεγονότα, θυμίζει ξεχασμένο κατάλοιπο ενός παρελθόντος που πασχίζει να έρθει στην επιφάνεια χωρίς να πείθει ιδιαίτερα. Η επιτυχία δυστυχώς δε φτάνει σε ικανοποιητικό επίπεδο ενώ το δίδυμο Portman – Edgerton διακατέχεται από μια παράξενη αμηχανία. Την παράσταση σίγουρα κλέβει ο Ewan McGregor στο ρόλο του John Bishop. Μακάρι οι κύριοι Brian Duffield, Anthony Tambakis και Joel Edgerton, σεναριογράφοι της ταινίας, να μας προσέφεραν, τουλάχιστον, χαρακτήρες με πραγματικά και βαθύτερα πάθη. Ίσως έτσι η ιστορία να μας άγγιζε περισσότερο και αυτή η ταινία να λειτουργούσε ως ένα συγκινητικό δράμα που θα μας γονάτιζε. Αντ’ αυτού, εδώ σερβίρεται μια φεμινιστική μορφή που περισσότερο φαίνεται να κινείται με βάση την ανάγκη της για έναν σύντροφο, παρά με βάση την επιθυμία της να δράσει βάζοντας μπρος τις προσωπικές της δυνάμεις.

Η Jane πήρε το όπλο της, λοιπόν, αλλά κάπου φαίνεται να αστόχησε. Προτείνεται για ένα χαλαρό απόγευμα με παρέα, σε περίπτωση που έχετε εξαντλήσει τις κινηματογραφικές επιλογές σας. Διαφορετικά, μπορείτε να φυλάξετε τα χρήματά σας για κάτι άλλο!

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 2.5/5

Για το Movie Heat,
Μαίρη Πουτιού

Για περισσότερες κριτικές ταινιών και κινηματογραφικά νέα, επισκεφτείτε τη σελίδα μας στο: facebook.com/movieheat

Κριτική: Παναγιώτης Μήτσικας, Βαθμολογία 2/5
Μετά από τρία χρόνια περιπλάνησης στην «Άγρια Δύση» της παραγωγής μιας χολιγουντιανής ταινίας, εν μέσω αλλαγές σκηνοθετών, ρόλων, ηθοποιών και λοιπά παραφερνάλια αβέβαιης κινηματογραφικής κατεύθυνσης, το «Jane Got a Gun» κατέφθασε στις αίθουσες σκοπεύοντας να μας παραδώσει ένα υποτυπώδες γουέστερν. Με γνώμονα την αναβίωση του είδους τα τελευταία χρόνια κι ένα δυνατό πρωταγωνιστικό cast, η ταινία του Gavin O’Connor (που μας είχε χαρίσει το δράμα-συναισθηματικό uppercut, «Warrior»), όφειλε στον εαυτό της πολλά παραπάνω από αυτά που τελικά μας παρέδωσε.
Αν δεν έχει γίνει αρκετά λιανό από τον τίτλο-punchline, η ηρωίδα μας εδώ είναι η Jane (Natalie Portman), μια γυναίκα που ζει με την κόρη της στο New Mexico εν έτει 1871. Ο άνδρας της, Bill (Noah Emmerich), δε βρίσκεται συχνά στο σπίτι, όντας ο αρχετυπικός άνθρωπος υπεράνω του νόμου, εκείνη την εποχή. Σε μία από τις επιστροφές του, πληγωμένος από σφαίρες και κυνηγημένος , θα ενημερώσει τη γυναίκα του πως έμπλεξε με μία διαβόητη συμμορία της εποχής και, μάλιστα, οι αντίπαλοι του αυτοί πρόκειται να βρεθούν λίαν συντόμως στο κατόπι του. Η Jane θα επιλέξει τον γενναίο δρόμο του «όλοι σας και μόνη μου» ή, για να ακριβολογούμε, αυτόν του «όλοι σας και εγώ μαζί με τον πρώην μου», έναν κλασικό «βαρύ» και αρρενωπό τύπο cowboy (Joel Edgerton) τον οποίο δείχνει να μην έχει ξεπεράσει ιδιαίτερα.
Μπορεί τα υλικά και τα στοιχεία που έχουμε μέχρι τώρα, να μη μας έχουν πείσει ιδιαίτερα, μολαταύτα, αν το φιλμ κρατούσε μία σταθερή τροχιά στην αφήγηση και -κυρίως- στο είδος που θέλει (;) να υπηρετήσει, θα είχαμε να κάνουμε με μία αρκετά αξιοπρεπή προσπάθεια. Θεωρητικά μιλώντας, από τον τίτλο και το είδος, θα περιμέναμε μία ιστορία απόδοσης δικαιοσύνης, μέσα από τη φιλοτέχνηση του πορτρέτου μίας σκληροτράχηλης γυναίκας του Far West. Δυστυχώς, στην πορεία θα βρεθεί ο κινητήριος αφηγηματικός μοχλός που ακούει στο όνομα «παλιός έρωτας», θα γίνουμε μάρτυρες πικρόχολων σχολίων μεταξύ του πρώην ζευγαριού, θα δούμε flashback(s), αλλά δε θα καταφέρουμε να ενδιαφερθούμε για κανέναν. Εκτός ίσως από τον αρχηγό της συμμορίας που καταδιώκει τον άνδρα της Jane, ο οποίος ερμηνεύεται από τον Ewan McGregor.
H Portman βρίσκεται ξεκάθαρα έξω απ’τα νερά της προσπαθώντας να αποδώσει τον δυνατό χαρακτήρα που απαιτείται από το ρόλο της, ο Edgerton στην ουσία παίζει τον ρόλο που ερμηνεύει σε κάθε ταινία: αυτόν του «αρρενωπού τραμπούκου».
Δεν υπάρχει καπνός χωρίς φωτιά, όπως λέει η παροιμία και, ειδικά στον κινηματογράφο, οι ιστορίες αναρίθμητων προβλημάτων στα γυρίσματα, σπανίως έχουν αίσιο τέλος.
Παναγιώτης Μήτσικας

http://reel.gr/

Διαβάστε επίσης

Close