Τοσκάνη Ιταλία, μαγική διαδρομή σε Μεσαιωνικά χωριά

Τοσκάνη (Toscana), ένα υπέροχο ταξίδι εικόνων και γεύσεων σε δρόμους καταπράσινους και σε Μεσαιωνικά χωριά πέρα από τη φαντασία μας! Lucca, San Gimignano, Cortona.
Γεύσεις, κρασιά, αρώματα, αναγεννησιακά παλάτια, ανοιξιάτικα χώματα παντού, μια γιορτή των αισθήσεων.

Κατεβήκαμε στην Πίζα, νοικιάσαμε μια όμορφη Lancia Y και ξεκινήσαμε για ένα μικρό, γρήγορο, επιλεκτικό road trip, νότια, από επαρχιακούς δρόμους. Οι περισσότεροι πάνε στη Σιένα, εμείς αποφασίσαμε να δούμε 3 διαφορετικά μέρη.

Πρώτη στάση στο San Gimignano, την καστροπολιτεία της Τοσκάνης. 14 Πύργοι ψηλότεροι ο καθένας από 50 μ. Παρκάρουμε λίγο έξω από το χωριό και περπατάμε στα μεσαιωνικά δρομάκια. Μια απίστευτη αίσθηση, ένα ταξίδι στους προηγούμενους αιώνες.
Σταματάμε και δοκιμάζουμε τα πάντα!
Espresso, mini panini και οποιοδήποτε μικρό γλυκό στα πολλά μαγαζάκια. Και βέβαια Chianti!

Φεύγουμε, και καταλήγουμε στην Cortona. Ακόμα ένα γοητευτικό Μεσαιωνικό χωριό σε ύψωμα! Εντελώς καρτποσταλικό με καταπληκτική θέα. Εδώ, αφού θα διανυκτερεύσουμε, μπορούμε να πιούμε ελεύθερα!
Πηγαίνουμε σε ένα μοναδικό agrotourismo. Κόστος,  70€ τη βραδιά με βιολογικό πρωινό στο δωμάτιο, πάνω σε ένα μεγάλο δίπατο τροχήλατο καροτσάκι με εξαίσιες γεύσεις που θα μπορούσαν να χορτάσουν όχι 2 άλλα τουλάχιστον 4 άτομα.  Παρκάρουμε και φυσικά περπατάμε.
Σε όλα αυτά τα μέρη περπατάς. Πίνεις, μυρίζεις, δοκιμάζεις μοναδικές γεύσεις και γεμίζεις εικόνες ιστορίας και παράδοσης.

Το πρωί επιστροφή στον Βορρά. Παίρνουμε πάλι τον επαρχιακό δρόμο, περνάμε μέσα από απόλυτα περιποιημένα λιβάδια (πως το κάνουν αυτό;), ατέλειωτους αμπελώνες, θαυμάζουμε τη Σιένα και πολλά ακόμα πανέμορφα χωριά μέσα από το αυτοκίνητο, γεμίζουμε με ακόμα περισσότερες εικόνες και καταλήγουμε στον Βορρά, στην ετρούσκικη Lucca με το μεσαιωνικό τείχος και τα πολλά δρομάκια μέσα σε τεράστια καταπράσινα πάρκα και κήπους για περπάτημα και ποδηλατάδα.
Το απόγευμα στάσεις σε όμορφα μικρά ιταλικά καφέ και το βράδυ ιταλικές γεύσεις, rizotti, κρασιά, πανακότες, pasta…
Μένουμε σε ένα πολύ όμορφο παλιό παλάτι σε ύψωμα. Εξαιρετικό value for money. 80€ τη βραδιά με φανταστικό πρωινό.

Την επόμενη μέρα επιστροφή στην Πίζα (η Πίζα δεν μας άρεσε), κουρασμένοι σωματικά αλλά ανανεωμένοι ψυχικά και πνευματικά!

Like a local

1. Αποφύγετε την autostrada και ταξιδέψτε από επαρχιακούς δρόμους. Οι εικόνες που θα δείτε και τα μικρά καφέ στα οποία θα κάνετε στάσεις θα σας αποζημιώσουν πλήρως.
2. Να μείνετε σε agrotourismo ή σε Μεσαιωνικό Παλάτι. Οι τιμές είναι εξαιρετικές γι’ αυτά που προσφέρουν και να φροντίσετε να έχετε στις παροχές και πρωινό. Τιμές σε υπέροχα δωμάτια βρίσκεις με 60-80€ τη βραδιά με πρωινό. Μείνετε μια μέρα λιγότερο αν δεν το επιτρέπουν τα οικονομικά σας και κάντε το. Η εμπειρία είναι μοναδική.
3. Φυσικά δεν περιμένετε από εμάς να σας πούμε να δοκιμάσετε τα εξαίσια,  κρασιά της Τοσκάνης.  Δοκιμάστε Chianti Classico ή το πολύ δυνατό Brunello., Ωστόσο θα το επαναλάβουμε για να τα φαντάζεστε τώρα που διαβάζετε το άρθρο. Και φυσικά να τελειώσετε το δείπνο σας με ένα γευστικότατο gelato. Αν σας αρέσουν τα κρεμώδη, δοκιμάστε το fiorο di latte ή ελληνικά, αφρόγαλα.
4. Για μεσημεριανό, εφόσον θα είσαστε συνεχώς σε κίνηση, μπείτε σε ένα “μπακάλικο”, ξέρετε, αυτά τα παραδοσιακά ντελικατέσεν μαγαζιά της Ιταλίας, με τα τεράστια χοιρομέρια, τις σαλάτες και τα κάθε είδους τυριά. Τα περισσότερα έχουν ποικιλία από ψωμιά και σας κάνουν σάντουιτς αφού ζυγίσουν εκείνη τη στιγμή το κάθε υλικό που θα προσθέσουν. Μοναδική διαδικασία με απόλυτο σεβασμό στον πελάτη και μοναδική γεύση. Εμείς ρισκάραμε να τους αφήσουμε να αποφασίσουν αυτοί για τη σύνθεση των panini (σάντουιτς) και δεν το μετανιώσαμε!

5. Επισκεφτείτε ένα οινοποιείο της περιοχής, θα δοκιμάστε πολλά κρασιά αλλά το σπουδαιότερο θα μάθετε πολλά μυστικά για το κρασί. Φτάνει μετά να μην χρειάζεται να οδηγήσετε.
6. Επιλέξτε μικρά μεσαιωνικά χωριά, περπατήστε τα και απολαύστε τα. Πέρα από τα χωριά που σας παρουσιάσαμε, μάθαμε ότι το πιο γραφικό είναι το San Guisme, στο οποίο δεν πήγαμε. Αν κάποιος το έχει επισκεφτεί, ας μας γράψει τις εντυπώσεις του.
7. Πηγαίνετε για φαγητό σε μαγαζιά που καταλαβαίνετε ότι τρώνε πολλοί ντόπιοι. Θα τους καταλάβετε!
8. Το απόγευμα, τη “χρυσή ώρα” δοκιμάστε ένα ποτήρι spumante (αλκοολικούς θα σας κάνουμε) και απολαύστε το δειλινό της Τοσκάνης.
9. Αν πάτε Καλοκαίρι, θα γοητευτείτε από απέραντες εκτάσεις με Ηλιοτρόπια.
10. Πριν πάτε, δείτε την ταινία “Stealing Beauty” του Bernardo Bertolucci. Θα ερωτευτείτε την Τοσκάνη.