Είναι και Χρόνος του Μάρτιν Χάιντεγκερ

Είναι και Χρόνος του Μάρτιν Χάιντεγκερ

Την ίδια ώρα που ανακαλύπτουμε το «περιβάλλον», μας συναποκαλύπτεται η «φύση»…

 

– Όταν δύο όντα παρευρίσκονται μες τον κόσμο, κι είναι επιπλέον καθ’ εαυτά χωρίς κόσμο, δε μπορούν να έρθουν ποτέ σε επαφή, κι ούτε μπορεί να είναι το ένα δίπλα στο άλλο.

– Το Είναι δεν είναι ον. Γι’ αυτό δε μπορούμε να εφαρμόσουμε να εφαρμόσουμε στο Είναι κάποιον ορισμό.

– το Είναι: είναι αυτό που ορίζει τα όντα ως όντα, αυτό βάσει του οποίου έχουμε  εκάστοτε ήδη κατανοήσει τα όντα με όποιον τρόπο και αν τα πραγματευόμαστε.

– Είναι θα πει είναι των όντων…αυτός που θα ρωτηθεί θα πρέπει να είναι αυτά ταύτα τα όντα.

– Το επίπεδο όπου έχει φτάσει μία  επιστήμη καθορίζεται από πόσο είναι ικανή να υποστεί μια κρίση στις θεμελιώδεις της έννοιες.

– Το εδωνά – Είναι  είναι ένα ον που δεν λαβαίνει απλώς χώρα ανάμεσα σε άλλα όντα.Υπερέχει οντικά, από το γεγονός ότι μέσα στο Είναι του αυτό το ον νοιάζεται για το ίδιο του το Είναι.

– «Η ψυχή (του ανθρώπου) είναι  κατά κάποιον τρόπο τα όντα«. Αριστοτέλης

-…ο χρόνος με το νόημα ότι κάτι «είναι μες το χρόνο»

-…το Είναι του ανθρώπου ορίζεται ως ζώον λόγον έχον.

-Το εδωνά -Είναι ειν’ ένα ον που μες στο Είναι του σχετίζεται με αυτό το Είναι το ένα δίπλα στο άλλο.

-Η έννοια της γεγονότητας περιλαμβάνει:  το μες-στον-κόσμο-Είναι ενός «ενδόκοσμου» όντος που ως «μοιραία» δεμένο με το Είναι των όντων που συναντά μες στον κόσμο του.

-Όταν παραλείπεις κάτι, παραμελείς, αποποιείσαι, αναπαύεσαι, κι αυτό επίσης είναι τρόπος βιομέριμνας, είναι όμως ελλειπτικοί τρόποι, όπου οι δυνατότητες  βιομέριμνας διατηρούνται στο μίνιμουμ.

-Τελικά ο κόσμος δηλώνει την οντολογική-υπαρκτική έννοια της κοσμικότητας.

-Την ίδια ώρα που ανακαλύπτουμε το «περιβάλλον», μας συναποκαλύπτεται η «φύση»…

-…η φύση που «κλώθει και βυσσοδομεί», που φαντάζει και μαγεύει σαν τοπίο, παραμένει κρυμμένη.

–Το βιομεριμνώμενο έργο δεν είναι πρόχειρο μόνο στον οικιακό κόσμο του εργαστηρίου, παρά και στο  δημόσιο κόσμο. Μαζί μ’ αυτόν ανακαλύπτεται και γίνεται σε όλους προσιτή  η περιβαλλοντική φύση.

-Η σκέτη παρεύρεση φανερώνεται λοιπόν στα χαλασμένα όργανα, αλλά μόνο για να αποσυρθεί και να κάνει ξανά  τόπο στην προχειρότητα των βιομεριμνώμενων όντων, όταν δηλαδή τα επιδιορθώσουμε.

-Το δεικτικό όργανο έχει μια προνομιούχο θέση στις βιομεριμνώδεις δοσολογίες μας.

 

Πηγή: searchingthemeaningoflife.wordpress.com

 

Thessaloniki Arts and Culture 

Διαβάστε επίσης

Close