5 συνηθισμένοι τύποι νταήδων στο χώρο εργασίας και πώς να τους αντιμετωπίσετε!

5 συνηθισμένοι τύποι νταήδων στο χώρο εργασίας και πώς να τους αντιμετωπίσετε!

Ο ανταγωνισμός στο χώρο εργασίας είναι ζωντανός και καλά κρατεί…

Σύμφωνα με το Workplace Bullying Institute, το 27% των ερωτηθέντων σε μια έρευνα του 2014 είχαν τρέχουσα ή προηγούμενη εμπειρία με εκφοβισμό στο χώρο εργασίας, ενώ το 72% γνώριζε περιστατικά εκφοβισμού στο χώρο εργασίας.

Αλλά όλοι οι ”νταήδες” δεν είναι ίδιοι, λέει η ειδικός σε ανθρώπινο δυναμικό, Lynne Curry, πρόεδρος της εταιρείας συμβούλων διαχείρισης The Growth Company και συγγραφέας του Beating the Workplace Bully: A Tactical Guide to Take Charge. Συχνά έχουν διαφορετικά στυλ και προσεγγίσεις. Μερικά μπορεί ακόμη και να είναι υβρίδια διαφορετικών τύπων. Εδώ είναι μερικοί από τους πιο κοινούς:

1. Ο επιθετικός
Αυτός ο θυμωμένος νταής ευδοκιμεί και διαπρέπει στις προσβολές και τα ονόματα, λέει ο Curry. Αυτός ο τύπος νταής δεν ενδιαφέρεται να κρατήσει χαμηλό προφίλ – είναι δύσκολο να τους χάσετε λόγω του βομβιστικού στυλ τους. Θα σας ντροπιάσουν και θα σας ταπεινώσουν μπροστά σε άλλους και συχνά βρίσκονται σε θέση εξουσίας ή έχουν κάποιο άλλο είδος εξουσίας που τους επιτρέπει να το κάνουν.

2. Ο ”κινώ γη και ουρανό”
Αυτός ο τύπος, είναι αδυσώπητος με μια ακατανίκητη ανάγκη να βγει στην κορυφή, λέει ο Curry. Αλλά δεν αρκεί απλά να κερδίσει, ο αντίπαλός του πρέπει να χάσει. Οι τύποι αυτοί κάνουν όλες τις προσπάθειες για να βεβαιωθούν ότι τα θύματα θα πληγωθούν με κάποιο τρόπο. Πολλοί διαδικτυακοί εκφοβιστές ανήκουν σε αυτήν την κατηγορία, λέει.

3. Ο άσπονδος επόπτης
Μερικοί νταήδες ασκούν τις δραστηριότητές τους με το πρόσχημα του «απλώς κάνουν αυτό που τους λένε», λέει η ειδικός κατάχρησης στο χώρο εργασίας Patricia G. Barnes, συγγραφέας των Surviving Bullies, Queen Bees και Psychopaths in the Workplace.

«Ο άσπονδος προϊστάμενος συμφωνεί να κάνει οτιδήποτε θέλει η διοίκηση για να απαλλαγεί από τους υπαλλήλους—καλούς υπαλλήλους—για λόγους που δεν έχουν καμία σχέση με την εργασία», λέει. Εάν ένας εργαζόμενος είναι πιθανό να υποβάλει αποζημίωση εργαζομένων ή άλλη αξίωση, ο συγκεκριμένος επόπτης μπορεί να προσπαθήσει να εκφοβίσει ή να απολύσει το άτομο αντί να αντιμετωπίσει το πρόβλημα.

4. Ο μεταξοσκώληκας
Όταν λέτε σε άλλους για τον εκφοβισμό που έχετε βιώσει από αυτό το άτομο, μπορεί να δυσκολεύονται να σας πιστέψουν. Οι διαφορές στην προσωπικότητα του Dr. Jekyll και του Mr. Hyde κάνουν τον συγκεκριμένο να φαίνεται σαν να είναι δύο διαφορετικοί άνθρωποι, λέει ο Curry. Αυτός ο νταής είναι γοητευτικός για όσους θέλουν να εκμεταλλευτούν ή που τους προσφέρουν ευκαιρίες, «αλλά έχουν τα νύχια τους έξω για οποιονδήποτε άλλο», λέει ο Curry.

5. Ο μουλωχτός
Αυτός ο κουτσομπόλης νταής λέει ιστορίες και σε δυσφημεί πίσω από την πλάτη σου, λέει ο Curry. Αυτός ο νταής μπορεί να είναι ιδιαίτερα επικίνδυνος, επειδή η φήμη σας μπορεί να καταστραφεί πριν καν καταλάβετε ότι συμβαίνει ή προλάβετε να υπερασπιστείτε τον εαυτό σας.

Πώς να τους αντιμετωπίσετε
Ενώ οι νταήδες διαφέρουν ως προς τον τύπο, παραδόξως, η αντιμετώπισή τους απαιτεί συχνά ένα πολύ παρόμοιο σύνολο τακτικών, λέει ο Barnes. Αλλά το κλειδί είναι να σταματήσετε τον εκφοβισμό μόλις αρχίσετε να το βλέπετε να συμβαίνει.

«Αν σε στοχοποιούν και σε εκφοβίζουν, θα έχει αντίκτυπο. Είναι ένα εκπληκτικά μικρό χρονικό διάστημα για να γίνεις νευρικό ναυάγιο», λέει. Επομένως, εάν αντιμετωπίζετε έναν εκφοβιστή στο χώρο εργασίας, δοκιμάστε αυτά τα βήματα:

– Γειώστε τον εαυτό σας.
Ο νταής αναζητά την αντίδρασή σας. Εάν δείξετε ότι είστε πληγωμένοι ή αναστατωμένοι, “αυτό θα τους κάνει ευτυχισμένους”, λέει ο Curry. Βρείτε έναν τρόπο να παραμείνετε ήρεμοι και να δουλέψτε το με τον εαυτό σας. Προσπαθήστε να παραμείνετε ήρεμοι απέναντι στον εκφοβισμό.

– Ξεκινήστε την τεκμηρίωση.
Γράψτε τι συνέβη και πότε, λέει ο Barnes. Κρατήστε λεπτομερείς αναφορές για τις περιστάσεις, τι ακριβώς ειπώθηκε και ποιος, αν κάποιος, το άκουσε ή το είδε.

– Γυρίστε τα λεγόμενα.
Μερικές φορές, το να απαντάς λογικά στην μπλόφα του νταή λειτουργεί, λέει ο Curry. Προσπαθήστε να απαντήσετε σε υβριστικές δηλώσεις όπως «Πάντα τα μπλέκεις» με «Τι θα έκανες διαφορετικά;» Εάν ο νταής απαντήσει με μια άλλη κηλίδωση, όπως “θα το έκανα σωστά στην αρχή”, ζητήστε λεπτομέρειες. Συχνά, ο νταής δεν έχει τίποτα εποικοδομητικό να προσθέσει και θα κάνει πίσω, λέει.

– Βρείτε έναν πρωταθλητή.
Η εταιρεία σας μπορεί να έχει μια επίσημη διαδικασία ανθρώπινου δυναμικού για την αντιμετώπιση των νταήδων. Αν ναι, μην περιμένετε να αναφέρετε κραυγαλέα συμπεριφορά, λέει ο Barnes. Ο νταής μπορεί να βλάψει τη φήμη σας πίσω από την πλάτη σας.

Εάν η εταιρεία σας δεν έχει μια τέτοια διαδικασία ή εάν το άτομο στο οποίο θα αναφέρατε είναι ο ένοχος, τότε προσπαθήστε να βρείτε έναν πρωταθλητή αλλού—έναν άλλο επόπτη ή ηγέτη στην εταιρεία που μπορεί να παρέμβει για λογαριασμό σας, λέει. «Αυτή μπορεί να είναι μια πολύ ισχυρή στρατηγική και την έχω δει να λειτουργεί», λέει.

Η Gwen Moran γράφει για επιχειρήσεις, για χρήματα και διάφορα άλλα θέματα για κορυφαίες εκδόσεις και ιστότοπους. Ανακηρύχθηκε Πρωταθλήτρια των Top 100 των Small Business Influencer Awards το 2015, 2014 και 2012 και είναι συν-συγγραφέας του The Complete Idiot’s Guide to Business Plans (Alpha, 2010) και πολλών άλλων βιβλίων.

Πηγή: getpocket.com, Gwen Moran

Μετάφραση – Επιμέλεια κειμένου: Μαρία Κάπλα

Διαβάστε επίσης

Close