6 αλλαγές για να βελτιώσεις τη λειτουργία του εγκεφάλου

6 αλλαγές για να βελτιώσεις τη λειτουργία του εγκεφάλου

Η διατήρηση ενός υγιεινού τρόπου ζωής είναι σαν να φοράς κράνος σε όλη σου τη ζωή: είναι η πρώτη γραμμή άμυνας για την προστασία του εγκεφάλου. Ο καθορισμός καλών κοινωνικών, σωματικών και διατροφικών συνηθειών είναι το κλειδί για την προώθηση της γνωστικής ευεξίας, σύμφωνα με τη νευρολόγο Δρ Jennie Valles.

Ναι, οι δραστηριότητες “διανοητικής εμπλοκής”, όπως η ανάγνωση ή η χρήση βιντεοπαιχνιδιών που περιλαμβάνουν την αιχμαλωσία της κίνησης ή την εικονική πραγματικότητα, μπορούν να τονώσουν τον εγκέφαλο, αλλά η Δρ Valles συστήνει διαφορετικά πράγματα για καλύτερα και μακροβιότερα αποτελέσματα.

Παρακάτω θα βρεις 6 αλλαγές που μπορείς να κάνεις στις συνήθειές σου για να βελτιώσεις τη λειτουργία του εγκεφάλου.

6 αλλαγές για να βελτιώσεις τη λειτουργία του εγκεφάλου

 

Πέρασε χρόνο με τους αγαπημένους σου

Κάλεσε τους φίλους σου για βραδιά με επιτραπέζια. Σύμφωνα με τη Δρ. Valles, ο χρόνος που ξοδεύεις με τους φίλους και την οικογένειά σου μπορεί να κάνει θαύματα για τον εγκέφαλό σου.
Το Healthybrains.org αναφέρει, επίσης, ότι τα άτομα με περισσότερη κοινωνική αλληλεπίδραση αντιμετωπίζουν τον βραδύτερο ρυθμό μείωσης της μνήμης, λόγω του ότι έχουν ένα σύστημα υποστήριξης που βοηθά στη μείωση του στρες, στην καταπολέμηση της κατάθλιψης και στην ενίσχυση της πνευματικής διέγερσης.

 

Δοκίμασε τη μεσογειακή διατροφή

Σε αυτή περιέχονται πρωτεΐνες, λαχανικά και φρούτα!
Η μεσογειακή διατροφή είναι μια εξαιρετική επιλογή για όσους θέλουν να ενισχύσουν τη γνωστική τους υγεία, λέει η Δρ Valles. Η τήρηση αυτής της διατροφής προστατεύει από την καταστροφή των κυττάρων, μειώνει την αρτηριακή πίεση και βελτιώνει τα επίπεδα χοληστερόλης, όλα αυτά δηλαδή που προάγουν έναν υγιή εγκέφαλο. Εάν η μεσογειακή διατροφή δεν είναι του στιλ σου, θυμήσου ότι μια ισορροπημένη και θερμιδικά ελεγχόμενη διατροφή, γενικά, μπορεί να παίξει προστατευτικό ρόλο στη συνολική υγεία του εγκεφάλου, λέει ο Δρ Βάλλες.

Συζήτησε με το γιατρό σου για τις βιταμίνες και τα συμπληρώματα

Εάν ο γιατρός σου προτείνει τη λήψη συμπληρωμάτων λόγω διατροφικών ελλείψεων, θα ωφελήσει σημαντικά τη νοητική σου υγεία, εξηγεί η δρ Valles. Βεβαιώσου πάντα, ότι ακολουθείς στενά τις εντολές ενός γιατρού – η λήψη πάρα πολλών συμπληρωμάτων και βιταμινών θα μπορούσε να οδηγήσει σε τοξικότητα, εάν δεν προσέχεις.

 

Κάνε επαναφόρτιση με διαλογισμό

Μία μελέτη αποκαλύπτει ότι η επίδραση του διαλογισμού στις γνωστικές λειτουργίες συνεπάγεται θετική επίδραση, ειδικά στην προσοχή, στη μνήμη, στη λεκτική ευελιξία και στη γνωστική ευελιξία.

 

Κοιμήσου όσο χρειάζεται

Όλοι γνωρίζουμε πόσο δύσκολο είναι να λειτουργήσεις μετά από έναν κακό ή λιγοστό ύπνο, αλλά ποια είναι τα μακροπρόθεσμα αποτελέσματα; “Πολλές μελέτες έχουν δείξει μια σχέση μεταξύ των διαταραχών του ύπνου και της γνωσιακής παρακμής και της άνοιας”, εξηγεί η δρ Valles.
Δεδομένου ότι ο ύπνος είναι τόσο σημαντικός για την ενοποίηση της μνήμης, προτείνει την αναζήτηση βοήθειας από έναν ειδικό για τον ύπνο για όσους συχνά αισθάνονται ανεπαρκώς ξεκούραστοι.

 

Ασκήσου

Εάν δεν αθλείσαι ήδη δύο έως τρεις φορές την εβδομάδα για τουλάχιστον 30 λεπτά μέτριας άσκησης, η μακροχρόνια γνωστική σου υγεία είναι ένας καλός λόγος για να ξεκινήσεις. Η Δρ Valles τόνισε την επιτακτική σχέση μεταξύ άσκησης και πρωτεϊνών στο σώμα που προάγουν τη διατήρηση και την ανάπτυξη των εγκεφαλικών κυττάρων.

 

 

Διαβάστε επίσης