10 homemade προγράμματα γυμναστικής στο Instagram & το IGTV

10 homemade προγράμματα γυμναστικής στο Instagram & το IGTV

Ποιος είπε ότι ακόμα κι αν κάθεσαι σπίτι δεν μπορείς να διατηρείσαι σε φόρμα; Υπάρχουν ένα σωρό προγράμματα με ασκήσεις που θα σε βοηθήσουν όχι μόνο να παραμείνεις στη γραμμή σου, αλλά ακόμα και να βελτιωθείς. Για το σκοπό αυτό, fitness instructors και trainers από όλο τον κόσμο, μοιράζονται με το κοινό τους στο Instagram βίντεο για το πως να μπορέσουν να κάνουν σωστή γυμναστική από το σπίτι.

Εδώ συγκεντρώσαμε 10 από αυτούς και σου τους παρουσιάζουμε …

 

Cat Meffan

Η δασκάλα γιόγκα και fitness blogger, Cat Meffan, κάνει μέσω βίντεο post τις συνεδρίες της για άσκηση και αντιμετώπιση άγχους και νιώθει πιο συνδεδεμένη από ποτέ με τους “μαθητές” της.

 

Laura Biceps

Η Laura Biceps Hoggins κάνει καθημερινά post στις 7 το πρωί με ασκήσεις, τις οποίες μπορείς να βλέπεις για 24 ώρες.

 

 

Zoë Lou Purpuri

Η χορεύτρια και box instructor, Zoë Lou Purpuri, κάνει βίντεο στο Instagram της με δημιουργικό τρόπο, χρησιμοποιώντας …χαρτιά υγείας για props.

View this post on Instagram

Good morning guys So today I’ve got a fun one for you. The TOILET PAPER WORKOUT 🧻😬🤗 3 rounds 3 exercises and you do it as many times as you can in 3 mins. Each round has 3 different exercises and all of them are featuring TOILET PAPER 😂 If you’re feeling up to it do all three rounds more than once 💪🏽👊🏽👍🏽 Give it a go Let me know. How you get on ROUND 1 3 mins 12 REPS of each 1️⃣ Courtesy Lunges 2️⃣ Explosive squats 3️⃣ Thrusters pick up roll 1 MIN REST ROUNDS 2 3 mins 12 REPS of each 1️⃣Toe taps (24 if you count both feet) 2️⃣ Seated jacks 3️⃣ Leg raises 1 MIN REST ROUND 3 3 mins 10 REPS of each 1️⃣ Plank side walks 2️⃣ Sit up and twist 3️⃣ Burpees Half the fun of this is moving your toilet rolls as quickly as you can too 😂😬😂😬😂😬😂😬😂😬 If you want you can repeat all three rounds 2/3/4 times, getting as many reps in as you can! STAY POSITIVE & WASH YOUR HANDS 👋🏽😂😘 #workout #homeworkout #fit #fitness #fitfam #fitgirl #toiletroll #toiletpaper #health #healthy #challenge #positive

A post shared by Zoë Lou Purpuri (@zoe1louise) on

 

Isabella Boylston

Η χορεύτρια κλασικού μπαλέτου μαζί με τον φίλο της, James Whiteside κάνουν μαθήματα μπαλέτου μέσω live στο Instagram κάθε Δευτέρα, Τετάρτη και Παρασκευή.

 

 

Zanna Van Dijk

Η εκπληκτική Zanna, ανεβάζει για χάρη των 300.000 followers της 12λεπτα βιντεάκια υψηλής έντασης.

 

Hanna Oeberg

Τα βίντεο της Hanna Oeberg εστιάζουν σε διαφορετικά μέρη του σώματος κάθε φορά.

View this post on Instagram

CHAIR WEEERK – full body BE SURE TO LIKE 💜 and SAVE the video . ”Chair” the workout because “chairing” is caring LOL 😂 Hitting you with a full body fire CHAIR session at home. Keeping it interesting and fun while we work those muscles girls! Let’s stay positive during these hard times and do the best of the situation we’re in 💜 I wanna be here to support you as much as possible and wanna let you know I have many more home workouts on my YouTube channel as well. AND a braaaand new legs & glutes going live soon How many of you actually have gyms that closed down? I hope you all stay safe!!! Please comment below what HOMEWORKS you like to see next?👇🏼 METHOD; 1️⃣ Chair dips | 3-4set x 10reps 2️⃣ Chair Pulse hip thrusts | 3-4set x 15-20reps 3️⃣ Chair back extensions | 3-4set x 15reps 4️⃣ Chair step ups | 3-4set x 15reps each leg 5️⃣ Chair Push ups | 3-4set x 10-15reps 6️⃣ Chair Front raises | 3-4set 10-15reps IF you are one who don’t have or have hard finding motivation to train at home, that’s OKEY. Don’t stress about it. Simply REST TAG YOUR FRIENDS 🎶here we are – E.L ❇️ Spotify: haoberg #homeworkout #shoulders #arms #legs #glutes #back #postpartum

A post shared by HANNA ÖBERG (@hannaoeberg) on

 

Sohee Lee

Η Sohee Lee μοιράζεται με το κοινό της βίντεο για το πως να γυμνάζεσαι στο σπίτι παρέα με το σύντροφό σου (ή το κατοικίδιό σου)

View this post on Instagram

At-Home Partner Workout 🤩 featuring @bdccarpenter 😘⁣ ⁣ Equipment: one willing partner ⁣ Time: 30-40 minutes, or until one of you gets fed up ⁣ ⁣ Perform the following exercises for as many reps as possible, 3-4 sets each. ⁣ ⁣ A1. Nordic ham curl ⁣ A2. Manually-resisted push-up (regress to regular push-up or torso-elevated push-up if needed) ⁣ B1. Partner hip thrust ⁣ B2. Inverted row ⁣ C. Assisted pistol squat ⁣ D. Leg throw ⁣ ⁣ As usual, A1 A2 denotes a superset, meaning you do one set of the first exercise and then one set of the second exercise, then rest roughly 2min, then go back to the first exercise until all working sets are done. Alternatively, you can perform these one exercise at a time, resting roughly 2min between each set. ⁣ ⁣ This is a surprisingly effective workout that gets the stamp of approval from me. Try it out – and please tag me if you post it 😝

A post shared by Sohee Lee (@soheefit) on

 

Melissa Alcantara

Η Melissa Alcantara είναι η personal trainer της Kim Kardashian και εκτός από το δικό της app που διαθέτει προγράμματα γυμναστικής, μοιράζεται και video στο λογαρισμό της στο Instagram

 

Natacha Oceane

Τα προγράμματα της Natacha βασίζονται στη σωματική δύναμη και οι περισσότερες από τις ασκήσεις τις δεν απαιτούν εξοπλισμό, οπότε οι δικαιολογίες για να μην τις ακολουθήσεις …”στερεύουν”!

View this post on Instagram

Full body at home workout babbyyy! ♥️ Let’s focus on the good, keep moving moving and stay feeling healthy together 💪⠀ ⠀⠀ These 8 amazing exercises need no equipment and are super quiet so you can kick your ass and let your neighbours chill 😘⠀ ⠀⠀ Double tap and Hit SAVE for whenever you need some extra endorphins 💛⠀ ⠀⠀ 💦 Invisible ball slams (4 x 12): we want real power in both phases (on the way up and the way down) to wake everything up⠀ ⠀⠀ 💦 Standing single leg tuck (2 x 8 per side): we’re working the abs and the glutes 🍑 Bend the standing leg a touch and go slow. Hold a chair if you’re still getting the balance 🔥⠀ ⠀⠀ 💦 Kick sits to lateral bear crawls (4 x 45s): 4 kick sits straight into 2-3 lateral bear crawl steps continuously for 45 seconds. 4 rounds is perfect!⠀ ⠀⠀ 💦 Chameleon to plank (3 x 12): keep the core super engaged 🐢 Come down onto your knees if you’re still building the strength!⠀ ⠀⠀ 💦 Crab hip thrust to reverse plank (4 x 10): driving the hips up real high and keeping them there as we extend into reverse plank⠀ ⠀⠀ 💦 Lunge rotational chops (4 x 20s): 🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥⠀ ⠀⠀ 💦 Dolphin push ups (3 x 8)⠀ ⠀⠀ 💦 Alternating jump lunges to high knees (5 x 30s): finishing off super strong and embracing the heat 🔥 4 jump lunges into 8 high knees until that sweet timer rings⠀ ⠀⠀ Take good rest times and remember that one good rep is always worth a whoooole bunch of bad ones 🙌⠀ ⠀⠀ OK I’m going back to work on my brand new HOME. programme 😍 alongside one of the most respected dietetics experts in the 🌎🥇 I’ll have lots more info soon but for now I’m making sure it’s everything you deserve and more! 🤸‍♀️⠀ ⠀⠀ Love ya, stay strong!⠀ ⠀⠀ @gymshark @gymsharkwomen

A post shared by Natacha Oceane (@natacha.oceane) on

 

Brittne Jackson

Βλέποντας το υπερ-γραμμωμένο σώμα της Brittne, θα αποκτήσεις ένα κίνητρο για να ακολουθήσεις τις ασκήσεις τις!

 

Πηγή: https://www.glamour.com

Διαβάστε επίσης