Όταν πρωτοπαρουσιάστηκε το τσιγάρο χωρίς νικοτίνη στη ΔΕΘ

Όταν πρωτοπαρουσιάστηκε το τσιγάρο χωρίς νικοτίνη στη ΔΕΘ

Η ΔΕΘ στη μακρά της ιστορία χαρακτηρίστηκε διαχρονικά από την καινοτομία και τις πρωτιές της.

Οι επισκέπτες της γνώριζαν πως η βόλτα τους στην Έκθεση θα συνοδευόταν από επιφωνήματα θαυμασμού για πράγματα που δεν είχαν ξαναδεί. Εταιρείες και φορείς παρουσίαζαν για πρώτη φορά στον ελληνικό χώρο προϊόντα τα οποία εκτός από την καινοτόμα διάσταση πολλές φορές εμπεριείχαν και το στοιχείο της εφευρετικότητας.

Η 7η ΔΕΘ ήταν η μοναδική προπολεμική διοργάνωση που ο καπνός παρουσιάστηκε σε δύο περίπτερα, ένα με το τελικό προϊόν και ένα με τις πρώτες ύλες. Το ενδιαφέρον των επισκεπτών προκάλεσε το Αυστριακό Μονοπώλιο Καπνού γιατί εκτός από τα κλασικά εκθέματα που προωθούσε κάθε χρόνο όπως τα τσιγάρα, τα πούρα και τον καπνό, παρουσίασε το απονικοτινισμένο καπνό από το «Εργοστάσιο Απονικοτινίσεως Αυγούστου Φαλκ» της Βιέννης. Τα τσιγάρα χωρίς ή με ελάχιστη νικοτίνη (τα γνωστά lights) δεν είχαν ιδιαίτερη εμπορική επιτυχία, αλλά άνοιξε ο δρόμος για να κυριαρχήσουν τις επόμενες δεκαετίες.

Όταν πρωτοπαρουσιάστηκε το τσιγάρο χωρίς νικοτίνη στη ΔΕΘ

Στον διάκοσμο του καπνικού περιπτέρου κυριαρχούσε το κυανόλευκο και ο βυζαντινός δικέφαλος. Στο περίπτερο της ελληνικής παραγωγής, αντί για διαχωριστικές κολώνες ανάμεσα στα διάφορα τμήματα τοποθετήθηκαν τεχνητά πεύκα που ο κορμός τους ήταν κατασκευασμένος από χαρτόνι, η φλούδα από γύψο και ήταν βαμμένα με βερνίκι στο χρώμα του πεύκου.

Η 7η ΔΕΘ πραγματοποιήθηκε εν μέσω κορύφωσης της διεθνούς οικονομικής κρίσης και της πτώχευσης του νεοελληνικού κράτους. Παρά το ασφυκτικό οικονομικό περιβάλλον είχε μεγάλη επισκεψιμότητα. Ενώ είχε προγραμματιστεί να λειτουργήσει από τις 11 έως 25 Σεπτεμβρίου 1932, παρατάθηκε η λειτουργία της έως τις 2 Οκτωβρίου. Το σύνολο των εκθετών έφτασε τους 2.138 εκ των οποίων μόνο οι 117 ήταν ξένοι. Ως επακόλουθο ήταν και η μείωση των επίσημων ξένων κρατικών συμμετοχών, που ήταν μόνο δύο: Γιουγκοσλαβία και Ουγγαρία. Η συνολική επιφάνεια που καλύφθηκε ήταν 9.662 τμ., ενώ οι επισκέπτες ξεπέρασαν τους 300.000.

Η ΔΕΘ καινοτόμησε με την εισαγωγή του θεσμού της λαϊκής ημέρας με εισιτήριο των 5 δραχμών προκειμένου να προσελκύσει επισκέπτες που είχαν ταλαιπωρηθεί από τη διεθνή οικονομική κρίση. Ζωηρή κίνηση παρουσιάστηκε στις 14 Σεπτεμβρίου, επειδή εκτός του κατάπλου της μοίρας του Ελληνικού Στόλου, αφίχθησαν δύο ατμόπλοια με Τούρκους εκδρομείς και μια έκτακτη αμαξοστοιχία από την Αλεξανδρούπολη. Την επόμενη μέρα δεκάδες πυροτεχνήματα φώτισαν τον χώρο της ΔΕΘ.
Τα εγκαίνια έγιναν το πρωί της 11ης Σεπτεμβρίου παρουσία του Υπουργού Γενικού Διοικητή Μακεδονίας, Γονατά και των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας, Γεωργίας και Πρόνοιας Κωστόπουλου, Βαλαλά και Αποστόλου. Στην κεντρική λεωφόρο της έκθεσης είχαν παραταχθεί τμήματα του 50ου Συντάγματος Πεζικού, πρόσκοποι και άγημα δοκίμων, ενώ στο λιμάνι είχε καταπλεύσει το εκπαιδευτικό πλοίο του στόλου ‘’Άρης’’. Η μουσική της Φρουράς απέδιδε τιμές στους επισήμους, τους οποίους υποδεχόταν ο Γενικός Διευθυντής της ΔΕΘ Ν. Γερμανός.
Στον χαιρετισμό του είχε δηλώσει ότι ‘’και εν τη διαδικασία του κύκλου αυτού των ειρηνικών κατακτήσεων η Διεθνής Έκθεσις της Θεσσαλονίκης προσφέρει και αυτή τας υπηρεσίας της ώστε δικαίως και υπερηφάνως κατά την σημερινήν ημέρα καθ΄ήν τελούντας υπό τας ευλογίας της Εκκλησίας τα εγκαίνια της της οικονομικής ταύτης μυσταγωγίας, δύναται να καυχηθή ότι η συμβολή της προς την κατεύθυνσιν της εξυπηρετήσεως τόσον της Εθνικής και Διεθνούς οικονομίας όσον και των ειρηνικών προσπαθειών της ανθρωπότητος δεν είναι ευκαταφρόνητος’’.
Πηγή: ‘’ΜΑΓΙΚΕΣ ΕΙΚΟΝΕΣ ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΚΘΕΣΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ’’ Κυριάκος Α.Ποζρικίδης. (Διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΘ – Helexpo ΑΕ)
Εμείς το διαβάσαμε εδώ

Διαβάστε επίσης

Ζωγραφική σε αχαρτογράφητα νερά... Φυλακές Επταπυργίου 1984-1989

Ζωγραφική σε αχαρτογράφητα νερά… Φυλακές Επταπυργίου 1984-1989

Η ζωγραφική ημερεύει τον άνθρωπο…
Στην χάραξη γραμμών και στην ρευστότητα των χρωμάτων, μέσα από το ανθρώπινο χέρι, ο άνθρωπος κάθε ηλικίας, γνωστικής βαθμίδας και δεξιότητας συναντά τον βαθιά μέσα του εαυτό, γίνεται Δημιουργός

Close