Maps to the Stars, κριτική ταινίας

Maps to the Stars, κριτική ταινίας

Σκηνοθεσία: David Cronenberg

Ηθοποιοί: Julianne Moore, Mia Wasikowska, John Cusack, Robert Pattinson, Olivia Williams, Evan Bird, Sarah Gadon, Jayne Heitmeyer, Jonathan Watton, Amanda Brugel, Carrie Fisher

Κριτική: Παρασκευή Γιουβανάκη, Βαθμολογία 2.5/5

Ένας κύκλος από μακάβριες σχεδόν κανιβαλιστικές ιστορίες ανθρώπων.
L.A – Hollywood. O κόσμος των “αστέρων”, ο κόσμος της απεριόριστης δόξας. Μέσα σε αυτόν τον λαμπερό κόσμο, ο Cronenberg τοποθετεί τους χαρακτήρες της νέας του ταινίας, που αποτελεί μια σαρδόνια σάτιρα για το star system του Hollywood. Εκεί γνωρίζουμε την Αγκαθα Γουάις (Mia Wasikowska) , μια κοπέλα μελαγχολική, που μόλις έχει βγει από άσυλο στο οποίο νοσηλευόταν με την κατηγορία της πυρκαγιάς που προκάλεσε στο σπίτι της. Φτάνει στην πόλη του “φωτός” και μεταφέρεται με μια λιμουζίνα, με οδηγό τον Τζερόμ Φοντάνα (Robert Pattinson) , φέρελπι ηθοποιό. Η Αγκαθα καταλήγει να βρει δουλειά ως προσωπική βοηθός -σχεδόν σκλάβα της πρώην δημοφιλoύς ηθοποιού Χαβάνα Σεγκράντ (Julianne Moore), η οποία προσπαθεί και κάνει τα πάντα ώστε να παραμένει το άστρο στην καριέρας της. Η Χαβάνα αντιμετωπίζει ταυτόχρονα και τα ζητήματά της μητέρα της, που την κακοποιούσε όταν ήταν μικρή, την οποία μάλιστα ευελπιστεί και να ενσαρκώσει με την ελπίδα πως θα αναδειχθεί και πάλι. Τα σημάδια της ασχήμιας που προκαλεί το ανελέητο life style των ποτών και των ξενυχτιών έχουν χαρακωθεί πάνω της. Ζητά σωτηρία από τον φιλόδοξο τσαρλατάνο life coach γιατρό Στάφορντ Γουάις (John Cusack) ο οποίος είναι πατέρας του 13χρονου ηθοποιού Μπέντζι (Evan Bird), ενός μικρού τέρατος αλαζονείας. Μητέρα του μικρού τέρατος είναι η νευρωτική μάνατζερ του η οποία είναι και..η αδερφή του πατέρα του.
Η νεαρή Αγκαθα νιώθει αισιόδοξη και απέραντη χαρά και περηφάνια που δουλεύει για την γνωστή ηθοποιό. Σύντομα όμως η χαρά αυτή θα της βγει το λιγότερο ξινή καθώς έρχεται αντιμέτωπη με έναν θανατηφόρο ανταγωνισμό που πρωταγωνιστεί στο χολιγουντιανό σύμπαν. Η Mia Wasikowska είναι ενδιαφέρουσα ενώ η Julianne Moore ως νευρωτική Χαβάνα Σεγκράντ, αναμφισβήτητα κρατά σταθερά στα χέρια της ολόκληρη την ταινία. όπως κράτησε και το Βραβείο ερμηνείας στις Κάννες.
Το “Maps to the Stars” θυμίζει το “Birdman” ως προς τη θεματική του καθώς και στα δύο φιλμικά κείμενα σημειώνεται ευδιάκριτα πως οι άνθρωποι είναι πολύ πιθανό να χάσουν την ανθρωπιά τους στο όνομα της φήμης. O σκηνοθέτης με ειρωνική διάθεση χαρίζει μια ατσαλένια κριτική προς τον απάνθρωπο τρόπο ζωής του Hollywood. Όλοι οι χαρακτήρες του φαντάζουν άνθρωποι “προϊόντα” με ημερομηνία λήξης. Η αρρώστια της φήμης και η αναλγησία του χρήματος, η κατάντια του να είσαι διατεθειμένος να κάνεις το οτιδήποτε για αυτά τα “αντικείμενα”, απεικονίζονται με τρόπο που παραπέμπει ταυτόχρονα στο χαρακτήρα του σουρεαλισμού και του ρεαλισμού. Το ενδιαφέρον όμως περιορίζεται σε ένα μικρό κομμάτι της ταινίας. Μετά βίας αποβάλλουμε από τη μνήμη μας ορισμένες σεναριακά απαίσιες και εντελώς ανούσιες σκηνές που θυμίζουν μελόδραμα και το μόνο που καταφέρνουν είναι να επεκτείνουν βασανιστικά τη διάρκειά της. Ο ίδιος ο Cronenberg φαίνεται να φτάνει σε αδιέξοδο μέσα στον χαοτικό “οδηγό επιτυχίας” του -και μάλλον δεν υπάρχει διέξοδος. Το σίγουρο είναι πως σαν θεματική παρουσιάζει περισσότερο ενδιαφέρον σε σύγκριση με το προηγούμενο “Cosmopolis”.
Παρασκευή Γιουβανάκη
Η σελίδα μας στο facebook :https://www.facebook.com/pages/Film-Critiques/1487390718194091

Κριτική: Κασσάνδρα Γαλάτου, Movie Heat

Η νέα ταινία του David Cronenberg, με τίτλο “Maps to the Stars”, αποτελεί ένα έντονο ψυχολογικό δράμα με σατιρική διάθεση, που καταφέρνει με τον τρόπο του να στοιχειώσει και να προβληματίσει τον θεατή.

H υπόθεση της ταινίας είναι η εξής: “Μετά τον εγκλεισμό της σε ψυχιατρική κλινική για εγκληματική πυρομανία, η νεαρή Agatha (Mia Wasikowska) επιστρέφει στο Hollywood και στην πλούσια οικογένειά της (John Cusack, Olivia Williams & Evan Bird). Στην πορεία γίνεται φίλη με έναν οδηγό λιμουζίνας (Robert Pattinson) και πιάνει δουλειά ως βοηθός μιας νευρωτικής σταρ του σινεμά (Julianne Moore), πελάτισσας του ψυχολογικού συμβούλου και γκουρού της αυτοβελτίωσης πατέρα της (John Cusack).”

O Cronenberg δε διστάζει να σχολιάσει με ωμότητα αλλά και ρεαλισμό την ζωή των αστέρων στο Hollywood, το ασταμάτητο κυνήγι της δόξας και του χρήματος, την ματαιοδοξία και το γενικότερο star system, που βασίζεται στην πλειονότητα των περιπτώσεων στο ψέμα, την υποκρισία και την αντίληψη «ο θάνατός σου, η ζωή μου». Ένας φαύλος κύκλος διαφθοράς, εκμετάλλευσης και έλλειψης αξιών, που περνάει από γενιά σε γενιά.

Όλοι οι κινηματογραφικοί χαρακτήρες εκκεντρικοί και ενδιαφέροντες, πασχίζοντας να αντιμετωπίσουν την μάχη που δίνουν με το παρελθόν που τους καταδιώκει, αλλά και με το ίδιο τους τον εαυτό. Ενσαρκώνονται από ένα πολύ καλό cast, που προσφέρει δυνατές ερμηνείες, με αυτή της Julianne Moore να έχει κερδίσει μάλιστα και μια υποψηφιότητα για Χρυσή Σφαίρα.

Η αφήγηση ακροβατεί ανάμεσα σε στοιχεία σαρκασμού, ειρωνείας και σε αρκετά στοιχεία ψυχολογικού θρίλερ, δημιουργώντας μια πολύ ιδιαίτερη, σκοτεινή, και παράξενη κινηματογραφική ατμόσφαιρα. Το εάν θα αρέσει ή όχι η ταινία, εξαρτάται από την υποκειμενική ματιά του θεατή, και από το κατά πόσο μπορεί να τον αγγίξει μια εν λόγω ταινία. Σε σύγκριση με κάποιες παλαιότερες ταινίες του σκηνοθέτη μπορεί να χαρακτηριστεί κατώτερη, αλλά παρ’όλα αυτά αποτελεί μια ενδεχομένως καλή κινηματογραφική επιλογή για αυτή την εβδομάδα.

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 3/5

Για το Movie Heat,
Κασσάνδρα Γαλάτου

Για περισσότερες κριτικές ταινιών και κινηματογραφικά νέα, επισκεφτείτε τη σελίδα μας στο: facebook.com/movieheat

Thessaloniki Arts and Culture,

Διαβάστε επίσης

Close