1872-2022: 150 χρόνια σιδηρόδρομος στη Θεσσαλονίκη!

1872-2022: 150 χρόνια σιδηρόδρομος στη Θεσσαλονίκη!

Πριν λίγες ημέρες ήταν η επέτειος των 150 ετών της πρώτης σιδηροδρομικής γραμμής που λειτούργησε στην πόλη.

Ήταν είτε 22/7/1872 είτε 6/6/1872 (υπάρχει αυτή διαφορά στις ημερομηνίες που εντοπίστηκαν σε πηγές) όταν για πρώτη φορά μια ατμομηχανή με βαγόνια έφυγε από τον σιδηροδρομικό σταθμό των Ανατολικών Σιδηροδρόμων (τον νυν εμπορικό, που τον αποκαλούμε “παλιό” ή ΠΣΣ) της Θεσσαλονίκης και έφτασε σε μια απόσταση 100 χλμ.

Εκτός από την ημερομηνία υπάρχει διαφορά στις πηγές ως προς τον τερματικό σταθμό αυτής της πρώτης διαδρομής, ο οποίος αναφέρεται είτε ως Μιρόβτσε είτε ως Νταβίντοβο. Η διαφορά εξηγείται από το γεγονός ότι αφενός οι δύο οικισμοί είναι γειτονικοί (η μεταξύ τους απόσταση είναι μικρότερη από 2 χλμ) και, αφετέρου, ο σταθμός βρίσκεται στο μέσον της μεταξύ τους απόστασης και εξυπηρετεί και τους δύο. Βρίσκονται λίγο πιο βόρεια από την Ειδομένη.

1872-2022: 150 χρόνια σιδηρόδρομος στη Θεσσαλονίκη!
Στην πρώτη φωτογραφία, ο σταθμός των Ανατολικών Σιδηροδρόμων αλλά αρκετά μετά το 1872.

 

1872-2022: 150 χρόνια σιδηρόδρομος στη Θεσσαλονίκη!
Στην δεύτερη εικόνα κείμενο του Βασίλη Γούναρη με την περιγραφή των εγκαινίων της γραμμής.

 

1872-2022: 150 χρόνια σιδηρόδρομος στη Θεσσαλονίκη!
Στην τρίτη ένας χάρτης του σιδηροδρομικού δικτύου γύρω από την Θεσσαλονίκη πριν το 1912, όπου με κόκκινο φαίνεται η πρώτη διαδρομή που λειτούργησε το 1872.

 

1872-2022: 150 χρόνια σιδηρόδρομος στη Θεσσαλονίκη!
Όλη η γραμμή Θεσσαλονίκη-Σκόπια-Μιτροβίτσα, τμήμα της οποίας ήταν και αυτή που λειτούργησε το 1872 φαίνεται στην τέταρτη εικόνα.

Πηγή: Thessaloniki: Transportation and Environmental Issues

Διαβάστε επίσης

Close